L'IMET denúncia a Jasil XXI, SL al Tribunal de la Competència i a Consum per presumptes males pràctiques

| Tema: Normativa

Les denúncies es basen en la manca d'informació necessària al taxista en l'oferta que aquesta empresa va fer del pack del mòdul lluminós més la interface genèrica del model Jasil TSD 52

L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha adreçat a l'Autoritat Catalana de la Competència i a l'Agència Catalana del Consum -ambdós organismes de la Generalitat de Catalunya- uns escrits en què es detalla la situació en la qual  es troben els taxistes que van adquirir el pack format pel mòdul lluminós repetidor de tarifes de la marca JASIL, model TSD 52, més la interface de comunicació, comercialitzats i venuts per l'empresa Jasil XXI, SL al sector del taxi.

L'IMET argumenta en l'escrit dirigit a l'Agència de Consum que la referida empresa no va explicitar en la documentació tècnica i comercial presentada davant aquest Organisme que els adquirents del pack es veurien obligats a reprogramar i/o substituir la interface genèrica cada vegada que hi hagi una nova tarifa. En tractar-se d'un condicionament amb una evident rellevància econòmica i tècnica, l'IMET considera que el taxista hauria d'haver disposat d'aquesta informació per decidir l'adquisició o no del pack comercialitzat per JASIL XXI, SL i que, en conseqüència, amb aquesta omissió ha vulnerat la normativa de consum.

Respecte a l'ofici adreçat a l'Autoritat Catalana de la Competència,  l'IMET fonamenta que l'empresa JASIL XXI SL es va apropiar fraudulentament d'una posició de privilegi en el mercat, un cop els taxistes —sense haver estat prèvia i correctament informats— van adquirir el pack de JASIL i es van veure obligats inexorablement a continuar contractant l'operació de "reprogramació" de la Interface (element necessari per comunicar el taxímetre amb el mòdul lluminós) a aquesta mateixa empresa. S'explicita en l'escrit que JASIL XXI SL va oferir als taxistes "una interface genèrica" i que, per tant, no calia cap reprogramació. Es detalla que, en no complir-se aquest extrem, els taxistes afectats s'han vist obligats o bé a adquirir  un repetidor lluminós de tarifes nou a altres operadors o fer-se càrrec anualment de les despeses de reprogramació de Jasil. L'IMET sosté que s'està davant d'un clar abús d'una posició dominant en el mercat, fraudulentament adquirida, i per tant,  que vulnera la normativa de la lliure competència.