ADA COLAU, presidenta de l'AMB, amb els representants dels taxistes

| Tema: Ciutat

Durant la reunió va reiterar el suport de l'Ens metropolità a les seves reivindicacions i al model de taxi metropolità.

Reunió de representant del taxi amb Ada Colau

Abans del Consell Plenari de l'AMB,  la presidenta de l'AMB, Ada Colau, va mantenir una reunió amb els representants de les associacions professionals del taxi, que van estar acompnyades per la presidenta de l'IMET, Mercedes Vidal.

Durant la trobada, els taxistes van traslladar a la presidenta de l'AMB la seva preocupació per la situació en què es troba el sector davant la possible autorització de 3.000 noves llicències VTC per part de la Generalitat de Catalunya. Li van demanar una més gran implicació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de l'Ajuntament de Barcelona, en particular, en el control rigorós de l'intrusisme per part de les policies locals, així com en aprofundir en totes aquelles mesures de mobilitat que puguin afavorir la velocitat comercial del taxi i fer més rendible el treball del taxista. Així mateix li van sol·licitar que el taxi tingui el mateix tractament que altres mitjans de transport en les polítiques dinamitzadores de mobilitat i de promoció del transport metropolità.

Per la seva banda, la presidenta de l'AMB va reiterar el suport de l'Ens metropolità a les reivindicacions dels taxistes i al model de servei de taxi que sempre s'ha donat als ciutadans i a les ciutadanes dels 36 municipis. Va subratllar que l'Ajuntament de Barcelona sempre s'ha posicionat en contra de l'intrusisme i que està posant tots els mecanismes i les ajudes possibles que té a les mans per evitar que les empreses falsament col·laboratives trenquin les regles de joc d'un servei imprescindible per a tots els municipis metropolitans i que és la  font de treball directe de més de 13.000 persones i de les seves famílies. Va puntualtizar, una vegada més, que la regulació de les VTC no és competència municipal, però que en allò que depèn dels ens locals es continuarà intervenint per impedir les pràctiques il·legals i per protegir el moviment del taxi legal i professional pels carrils taxi de les ciutats.