Nous límits de velocitat de la DGT

| Subject: Regulations, Safety

Els carrils bus-taxi no seran comptabilitzats com a un carril més per establir els límits

Limits de velocitat

L'11 de maig van entrar en vigor els nous límits de velocitat en vies urbanes i travessies. Aquesta nova regulació de la DGT correspon a la modificació de l'article 50 del Reglamento General de Circulación i pretén reduir en un 50% el nombre de morts i ferits greus als accidents de trànsit.

Nous límits de velocitat
  • 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de calçada i vorera. És a dir, aquelles que no tinguin diferència d'altura entre calçada i vorera.
  • 30 km/h en vies d'un sol carril per sentit de circulació.
  • 40 km/h per als vehicles de mercaderies perilloses i travessies.
  • 50 km/h en vies de 2 o més carrils per sentit de circulació.
Important: els carrils reservats per a la circulació de determinats usuaris o d'ús exclusiu per al transport públic (per exemple, el carril bus – taxi) no seran comptabilitzats com a un carril més a l'hora d'establir la limitació de velocitat.


Carrer

A Catalunya, algunes poblacions com Barcelona ja tenen establerta des de fa anys la reducció del límit màxim de velocitat a 30 km/h als carrers amb un únic carril per sentit de circulació. 

Segons dades de la DGT, amb la baixada dels límits de velocitat es redueix un 80% el risc de morir com a conseqüència d'un atropellament: si la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h, el risc és d'un 10%, però si la velocitat és de 50 km/h, la xifra s'eleva al voltant del 50%. A més, redueix a la meitat el soroll ambiental.