"Parar un taxi al carrer aixecant la mà, ho convertim en un acte digital"

| Tema: La entrevista

Intervenció de la gerent de l'IMET a Betevé amb relació a la presentació del nou servei digital Picmi Taxi

La gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), Maria Teresa Carrillo Palacín, ha intervingut al programa Bàsics de Betevé amb relació a la presentació del nou servei digital Picmi Taxi. Es tracta d'una nova funcionalitat de l'aplicació AMB Mobilitat amb la qual els usuaris podran demanar un taxi quan es trobin al carrer.

Carrillo ha explicat que l'app esdevé la digitalització de la mà alçada. "Parar un taxi al carrer aixecant la mà, ho convertim en un acte digital a través d'una aplicació", ha expressat.

Picmi permetrà connectar la demanda amb l'oferta de taxis de forma digital. "Tots els taxis que estiguin a prop d'un ciutadà que ha fet una petició Picmi seran notificats per poder oferir el seu servei. Pot ser que hi hagi un vehicle lliure buscant passatgers en un carrer determinat i que no en trobi. Al mateix temps, podria passar que, només un carrer més enllà, hi hagués un usuari buscant un taxi. L'aplicació farà aquesta connexió digital que provocarà que el temps d'espera es redueixi en molts dels casos", ha exposat.

Tanmateix, Carrillo ha subratllat que l'aplicació "no permetrà reservar taxis ni pagar, ja que no es pretén dur a terme una activitat econòmica". "L'IMET no té intenció de competir amb les empreses mediadores del servei i les seves apps. La nostra aplicació estarà al servei del ciutadà i del taxista, però tindrà unes altres funcions", ha afegit.

Aquest nou servei digital no tindrà cap cost per al taxista, però serà obligatòria. "Tots els taxistes l'hauran de portar implementada perquè és l'única forma de garantir que el ciutadà tindrà tots els taxis del voltant a la seva disposició. L'IMET està treballant en la modificació del Reglament metropolità del Taxi per incorporar-hi aquesta mesura", ha manifestat.

La gerent també ha argumentat que un dels objectius prioritaris del projecte és la millora del medi ambient. "Actualment, la majoria dels trajectes es fan amb el llum en verd. Només que reduíssim a la meitat els quilòmetres que es fan en buit, ja podríem considerar que es tracta d'un èxit important per a la sostenibilitat ambiental de la metròpolis", ha assegurat.