Taxistes AMB

Taxistes AMB és l'aplicació que tots els conductors de taxi de l'àrea metropolitana de Barcelona han de tenir instal·lada obligatòriament als seus dispositius mòbils per poder rebre peticions digitals de demanda del servei.

Les peticions a través de l'app consisteixen en la digitalització de la "mà alçada", que és la manera més freqüent de sol·licitar un taxi. Tanmateix, el sistema no permet fer reserves de taxis ni pagar l'import de la carrera a través de l'aplicació.

Si tens dubtes sobre com fer servir l'aplicació, en aquest vídeo tutorial t'expliquem com funciona:

Descarrega't l'aplicació

Taxistes AMB està disponible per als sistemes operatius Android i iOS i es pot descarregar gratuïtament a les botigues Google Play Store i Apple Store, respectivament: 

Logo Google play
Accés Taxi al dia

Consulta les condicions d'ús de l'app

Preguntes freqüents

Recopilatori de les preguntes que més es repeteixen i que poden resultar útils per als professionals del sector. 
  • És obligatori fer servir l'app Taxistes AMB?
    Sí, doncs a la recent modificació del reglament metropolità del taxi, a l'article 39 s'incorpora un nou apartat e), que afegeix una nova manera d'inici de la prestació del servei "a requeriment d'usuaris mitjançant l'aplicació APP de petició a mà alçada digital". També a l'article 28, s'incorpora un nou apartat h) que contempla com a element obligatori el "dispositiu mòbil per poder realitzar la concertació digital del servei, a través de l'aplicació APP de petició a mà alçada digital".
  • Quina és l'app que s'han de descarregar els usuaris?
    Per poder efectuar una petició de taxi a mà alçada digital, cal que els usuaris es descarreguin l'app AMB Mobilitat. Entre els mitjans de transport disponibles apareix el taxi i el servei "Picmi Taxi". 
  • He de portar la tarifa 3 posada al mòdul quan vaig a buscar a un usuari que ha fet un Picmi? El mòdul ha d'anar encès?
    No. La tarifa 3 de preu tancat només és aplicable quan es produeix la contractació d'un taxi a través d'una de les apps privades de les empreses de mediació que operen a l'àrea metropolitana, amb el vistiplau de l'IMET.

    De fet, d'acord amb la darrera modificació del Reglament Metropolità del Taxi, en els serveis contractats (tarifa 3) el taxista haurà de circular amb el mòdul apagat quan es dirigeixi al punt de recollida de l'usuari.

    El servei "Picmi Taxi", simplement consisteix en la digitalització de les peticions que es fan a mà alçada i, per tant, les tarifes aplicables són les mateixes que es farien servir en la situació que un client aixequés la mà al carrer (tarifes 1 i 2). Quan un taxista vagi a recollir a un usuari que hagi fet un Picmi, també haurà de portar el mòdul apagat. 
  • He de portar el taxímetre encès quan vagi a buscar a un client que hagi fet un Picmi?
    No. La manera de procedir és la mateixa que quan un usuari sol·licita un taxi a mà alçada al carrer. El taxímetre s'encén quan es posa en marxa la ruta per arribar al destí indicat pel client. 
  • Quan arribo al punt de recollida, com se quin és el meu client?
    Quan rebeu una petició Picmi, se us facilita un codi identificatiu de reserva. Per tant, en el moment que arribeu al punt de recollida on es troba el client que ha fet la petició, abans d'encotxar, li heu de preguntar a través de quina aplicació ha demanat el taxi i quin és el seu codi de reserva.

    Tant el taxista com l'usuari que ha fet la petició Picmi, teniu disponible aquest codi a l'aplicació. És la manera de verificar que és el vostre client i evitar malentesos.
  • Per què he de tenir la geolocalització activada sempre perquè funcioni l'app?
    Per tal que l'aplicació us pugui notificar que hi ha peticions Picmi quan esteu en servei, però amb l'aplicació en segon pla (perquè esteu consultant una altra app), és necessari permetre sempre l'accés a la ubicació. En el moment que ja no estigueu treballant, desactiveu el servei des del botó d'apagat (costat dret superior) i deixareu d'enviar la vostra ubicació.

    Tanmateix, estem analitzant totes les possibilitats tecnològiques de l'app per tal de seguir garantint el funcionament del sistema, però permetent la geolocalització només "mentre es fa ús de l'app". 
  • Com he d'indicar a l'aplicació si estic lliure o ocupat? Cada cop que porto passatge, he de desconnectar l'app perquè no em saltin peticions?
    Actualment l'app no disposa de botó de lliure o ocupat. Si us entra una petició Picmi mentre porteu un altre client al taxi o l'esteu encotxant, simplement no heu d'acceptar la petició. S'entén que, si esteu actius a l'app i en servei, però esteu efectuant una altra carrera, no podeu agafar una petició Picmi.

    El botó d'iniciar i finalitzar l'activitat només s'ha de fer servir a l'inici i a la finalització de la jornada laboral, respectivament. 
  • A les parades de l'Estació de Sants i l'Aeroport, l'app no em deixa indicar que estic en parada. Tampoc es pot veure l'ocupació de taxis en aquestes parades. Els usuaris d'aquestes dues ubicacions poden fer peticions Picmi?
    En aquestes zones, no és possible indicar que el taxista està en parada, ja que s'han determinat com a zones d'influència que tenen un funcionament específic, que s'ha de respectar (en forma de graella). Per aquest mateix motiu, no és possible fer peticions de serveis "Picmi Taxi" a les estacions de ferrocarrils, les terminals d'autobusos interurbans, les estacions marítimes, l'aeroport o llocs anàlegs definits per l'AMB.

    Quan un usuari intenta fer un Picmi, el sistema li retorna el següent missatge: "Per agafar un taxi en aquesta ubicació, ha de dirigir-se a la parada de taxis més propera".

    Tanmateix, com es tracta d'una petició repetida pels taxistes, per a propers desenvolupaments de l'aplicació s'està estudiant la possibilitat que, tot i que no es pugui fer una petició Picmi en aquestes zones, sí que es pugui consultar l'ocupació de les parades.