L'Institut Metropolità del Taxi demana a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals que la sèrie ‘Com si fos ahir' de TV3 rectifiqui expressions adverses sobre el servei de taxi de l'AMB

Tornar

| Tema: Taxi

La carta s'ha dirigit a la Defensora de l'Audiència

Com si fos ahir
L'Institut Metropolità del Taxi (IMET)  s'ha adreçat avui a Laura Baladas, cap de Responsabilitat Social  de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), per tal d'expressar-li  el seu rebuig per la imatge negativa que sobre el servei de taxi es va traslladar en el capítol 120 de la sèrie Com si fos ahir, que s'emet per TV3 en la franja horària de la tarda i amb una audiència significativa. 

En el capítol referit es posa en entredit la seguretat del servei del taxi  i és danya la imatge d'un transport públic que és essencial per a l'àrea metropolitana de Barcelona. Les expressions utilitzades en aquest capítol fan entendre que el transport amb taxi no és adequat per a les dones i menys si són joves. Aquest missatge negatiu no es correspon amb la professionalitat del sector i amb la predisposició d'ajuda que els taxistes, homes i dones, demostren a diari a la ciutadania, evitant, en no poques ocasions, agressions masclistes envers les dones i que també estan presents el dia i la nit en la nostra societat.  

Per aquest motiu, l'Institut Metropolità del Taxi demana a la CCMA que prengui les mesures necessaris per tal que els responsables de la sèrie i TV3 rectifiquin i compensin el perjudici ocasionat a la imatge del sector del taxi de l'AMB, un servei públic essencial i regulat, amb unes normes i unes obligacions.