Demanar un taxi amb el mòbil

| Tema: Tecnologia

Dins de l'app AMB Mobilitat, a través del nou servei Picmi Taxi

Picmi Taxi

El nou servei digital metropolità "Picmi Taxi", amb el que els usuaris podran demanar un taxi amb el seu mòbil a través de l'app AMB Mobilitat, ja està en funcionament.

Aquesta nova funcionalitat de l'agregador de mobilitat metropolità fa possible la digitalització de les peticions que habitualment es realitzen "a mà alçada" al carrer. D'aquesta forma, els taxistes que estiguin al voltant d'un client que vulgui demanar un taxi, seran notificats i sabran que hi ha una petició sense la necessitat de veure físicament a l'usuari que sol·licita el servei.

"Picmi Taxi" suposa una millora del servei per a tots els taxis, perquè ja no depèn que el client vegi al taxista amb els ulls, sinó que, a través d'una pantalla, pot saber que hi ha un taxi disponible i, per tant, fomentar el seu ús", ha exposat durant l'acte la Presidenta de l'IMET, Laia Bonet.

Com funciona?
Quan hi ha una petició Picmi per part d'un client, que fa a través de l'app AMB Mobilitat, el sistema avisa als taxistes més propers a l'usuari per tal que un d'ells accepti el servei. L'algoritme d'assignació adjudica la carrera a un d'aquests taxistes, tenint en compte factors com el temps d'arribada a la ubicació on es troba el client o si el taxi està estacionat a una parada propera.

La gerent de l'IMET, Maria Teresa Carrillo, ha explicat que "l'usuari podrà saber quants minuts trigaria a arribar un vehicle al punt de recollida indicat i, tenint aquesta dada, podrà acceptar o rebutjar el servei. Un cop acceptat, al client se li indicarà que el taxi està en camí, i podrà veure sobre el mapa la seva ubicació en temps real". A més, per tal que el client pugui saber quin és el vehicle que efectuarà el seu servei, se li comunicarà un codi de reserva, el model del vehicle i la matrícula. Quan el vehicle hagi arribat al punt de recollida, el client rebrà un avís al seu telèfon mòbil.

Una altra de les opcions que inclou el servei Picmi és la possibilitat de saber el preu aproximat de la ruta que l'usuari té previst efectuar, a través del calculador de preus de l'IMET. Tanmateix, no es podran fer reserves ni pagar a través de l'aplicació, ja que en tractar-se d'una manera de digitalitzar les peticions de taxi a "mà alçada", l'usuari no haurà d'indicar la seva destinació. El que sí que permet la interfície és sol·licitar taxis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda o vehicles de més capacitat.

De la mà amb el desplegament de la xarxa de microparades
El projecte va acompanyat de la creació d'una xarxa de noves microparades a les ciutats metropolitanes, entre les quals es troba Barcelona, que ja ha començat la seva senyalització. Aquest any 2022, el consistori ha implementat les 51 primeres microparades i, es preveu que, per al 2023, s'acabin de senyalitzar les 140 microparades restants que contempla el projecte i que se sumaran a les 274 parades de taxi que hi havia a Barcelona.

Cadascun d'aquests nous petits emplaçaments té capacitat per a 2 o 3 taxis, en els quals es trobaran els conductors estacionats a l'espera de clients i peticions a través de l'aplicació. Per tant, els vehicles que estiguin en parada, seran els primers a rebre la notificació que hi ha una petició Picmi al seu voltant i tindran prioritat a l'hora de l'assignació.

Amb aquesta mesura es pretén fomentar l'ús d'aquests espais per part dels taxistes, ja que, com ha expressat la Presidenta de l'IMET, "la correcta utilització de la xarxa de parades metropolitana permetrà reduir la contaminació ambiental i acústica que implica que els taxis circulin en buit per cercar clients".