Transferència de la VTC de caràcter urbà

Transferència de l'autorització VTC de caràcter urbà

D'acord amb l'article 5 del Decret Llei 9/2022, de 5 de juliol, de mesures urgents en matèria de lloguer de vehicles amb conductor, quan el titular de les autoritzacions VTC de caràcter urbà és una persona física, poden ser transmissibles inter vivos per una única vegada i en casos de mort, jubilació o incapacitat del titular, en favor de les persones que ostenten la condició d'hereus forçosos.

Quan el titular de les autoritzacions VTC de caràcter urbà és una persona jurídica, aquestes no són transmissibles. En el cas de persones jurídiques es considera com a transmissió, i per tant no permès, el canvi d'accionariat que permeti al nou accionista tenir el control majoritari de la societat. 

  • Documentació necessària

    El comprador o adquirent de l'autorització VTC de caràcter urbà és qui ha de presentar la documentació següent: 

     

    • DNI (si és persona física) o escritures de la societat i DNI de l'administrador (si és persona jurídica).
    • Autorització VTC estatal atorgada per la Generalitat de Catalunya.
    • Permís de circulació del vehicle.
    • Fitxa tècnica del vehicle.
    • Pòlissa de l'assegurança. 
    • Justificant de pagament de la dita pòlissa (rebut bancari).
    • Full d'autoliquidació de la taxa.
    • Comprovant de pagament de la taxa. 
  • Accés a la instància genèrica

    Per realitzar el tràmit, cal comptar prèviament amb un certificat electrònic que es pot obtenir a l'enllaç següent: IdCAT Mòbil.

    Una vegada obtingut, o si ja disposa d'ell, ha d'enviar una instància genèrica indicant que vol comunicar la transferència de l'autorització VTC, i adjuntant la documentació detallada a l'apartat anterior. 

  • Resposta de l'administració

    Una vegada rebuda la sol·licitud per via telemàtica, es realitzaran les comprovacions pertinents, podent-se requerir l'esmena o presentació de documentació addicional. 

    L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha d'emetre resolució en el període màxim de 3 mesos des de la recepció de la documentació. Aquesta resolució es notificarà per via electrònica a l'adreça de correu indicada a efectes de notificacions. En cas de silenci, s'entendrà desestimada aquesta sol·licitud.