Registration and deregistration of vehicles
El vehicle que pretengui obtenir una llicència de taxi ha de ser un dels models i variants autoritzats per l'Institut Metropolità del Taxi (IMET) per a la prestació del servei.
El titular d'una llicència pot substituir el seu vehicle per un altre que compleixi les normes establertes. Per poder realitzar aquesta substitució, ha de donar de baixa el vehicle registrat i comunicar i donar d'alta el nou en un termini màxim de trenta dies naturals des de la baixa de l'anterior. Els vehicles substituts poden ser nous o de segona mà, sempre tenint en compte que han de ser més nous que el que substitueixen.
Donar de baixa un vehicle taxi.
Únicament podran inscriure vehicles de més de 5 places els titulars que, a dia 6 de juliol de 2018, tinguessin registrat a la seva llicència un vehicle d'aquestes característiques i sempre que el taxi que actualment es vulgui substituir també sigui de més de 5 places.
Alta de vehicles nous
-
Què s'ha de fer?
Si ja disposa d'un vehicle taxi però el vol substituir per un altre que sigui nou, recordi que primer ha de donar de baixa el vehicle anterior. En cas contrari, pot passar al següent pas:
- Anar a l'estació ITV de Badalona per fer la reforma de la fitxa tècnica per tal de donar l'alta del vehicle com autotaxi de l'AMB.
- Passar la inspecció del taxímetre.
- Passar la inspecció d'alta metropolitana del vehicle.
- Una vegada pintades les calques i recollida la fitxa tècnica, haureu d'anar a la Prefectura Provincial de Trànsit per tal de fer constar en el permís de circulació el servei al qual va destinat el vehicle.
-
Quina documentació s'ha de presentar a l'estació d'ITV?
- DNI titular o administrador.
- Carnets de conduir del titular, administrador i conductors (en el cas de conductors s’admetrà fotocòpia dels carnets acarats pel titular o administrador).
- Acreditació de la persona autoritzada.
- Pòlissa de l’assegurança del vehicle.
- Últim rebut vigent de l’assegurança del vehicle.
- Llibre d’inspecció.
- Permís de circulació
- Fitxa tècnica del vehicle.
- Targeta control metrològic del taxímetre.
- Contracte TPV i el tiquet TPV on aparegui nom comerç: TAXI LLIC xxxxx (Número de llicència).
- Terminal mòbil de treball amb les aplicacions que reglamentàriament es determinin per a exercir la professió.
- Rebut d’impressora on aparegui el número de llicència, el nom del titular/empresa, DNI/NIE/CIF i matrícula.
- Certificat de la instal·lació de l’equip de seguretat del vehicle (antiguitat màxima 3 mesos).
- Certificat de no deutes amb Seguretat Social del titular, familiars col·laboradors i administradors.
-
I si és un vehicle adaptat PMR?
A més de la documentació anterior, s'haurà d'aportar:
- Fitxa tècnica amb la transformació legalitzada.
- Certificat de l’empresa transformadora del vehicle a PMR, corresponent a la validació del compliment de la normativa vigent, d’una antiguitat màxima del certificat de 3 mesos a data de l’alta del vehicle.
- Declaració responsable del titular sobre els conductors que operen en la llicència.
- Certificat del curs de formació teòric-pràctic de l’operació i ús del sistema integral per al transport de PMR en cadira de rodes del vehicle que es vol aplicar, per al titular i per a cada un dels conductors de la llicència.
- Més informació sobre el tràmit
Alta de vehicles de segona mà
-
Què s'ha de fer?
- Abans de comprar un vehicle de segona mà s'haurà d'enviar la còpia de la fitxa tècnica al correu areatecnicaimet@amb.cat per tal de confirmar que el vehicle està autoritzat. Cal tenir present que els vehicles de segona mà no poden excedir els cinc anys des de la seva matriculació, a excepció dels vehicles 100 % elèctrics o amb transformació PMR, en els quals l'antiguitat màxima ascendeix a 10 anys. Una vegada s'hagi enviat la confirmació, es podrà procedir amb el tràmit.
- Donar de baixa el vehicle aplicat a la llicència a la ITV de Badalona.
- Portar el vehicle pintat com a taxi AMB amb el sistema tarifari instal·lat (taxímetre, impressora, mòdul lluminós i equip de seguretat 112) amb la documentació requerida.
-
Quina documentació s'ha de presentar a l'estació d'ITV?
- DNI titular o administrador.
- Carnets de conduir del titular, administrador i conductors (en el cas de conductors s’admetrà fotocòpia dels carnets acarats pel titular o administrador).
- Acreditació de la persona autoritzada.
- Pòlissa de l’assegurança del vehicle.
- Últim rebut vigent de l’assegurança del vehicle.
- Llibre d’inspecció.
- Permís de circulació
- Fitxa tècnica del vehicle.
- Targeta control metrològic del taxímetre.
- Contracte TPV i el tiquet TPV on aparegui nom comerç: TAXI LLIC xxxxx (Número de llicència).
- Terminal mòbil de treball amb les aplicacions que reglamentàriament es determinin per a exercir la professió.
- Rebut d’impressora on aparegui el número de llicència, el nom del titular/empresa, DNI/NIE/CIF i matrícula.
- Certificat de la instal·lació de l’equip de seguretat del vehicle (antiguitat màxima 3 mesos).
- Certificat de no deutes amb Seguretat Social del titular, familiars col·laboradors i administradors.
-
I si és un vehicle adaptat PMR?
A més de la documentació anterior, s'haurà d'aportar:
- Fitxa tècnica amb la transformació legalitzada.
- Certificat de l’empresa transformadora del vehicle a PMR, corresponent a la validació del compliment de la normativa vigent, d’una antiguitat màxima del certificat de 3 mesos a data de l’alta del vehicle.
- Declaració responsable del titular sobre els conductors que operen en la llicència.
- Certificat del curs de formació teòric-pràctic de l’operació i ús del sistema integral per al transport de PMR en cadira de rodes del vehicle que es vol aplicar, per al titular i per a cada un dels conductors de la llicència.
- Més informació sobre el tràmit