Alta y baja de vehículos
El vehículo que pretenda obtener una licencia de taxi tendrá que ser uno de los modelos y variantes autorizados por el Instituto Metropolitano del Taxi (IMET) para la prestación del servicio.
Antes de comprar un vehículo de segunda mano se debe enviar una copia de la ficha técnica al correo areatecnicaimet@amb.cat para confirmar que el vehículo está autorizado. Se debe tener presente que los vehículos de segunda mano no podrán exceder los cinco años desde su matriculación, a excepción de los vehículos 100 % eléctricos o con transformación PMR, en los que la antiguedad máxima asciende a 10 años.
Únicamente podrán inscribir vehículos de más de 5 plazas aquellos titulares que, a día 6 de julio de 2018, tuvieran a su licencia un vehículo de estas características, y siempre que el taxi que actualmente se quiera sustituir también sea de más de 5 plazas.
El titular de una licencia puede sustituir su vehículo por otro que cumpla con las normas establecidas. Para poder realizar esta sustitución, debe dar de baja el vehículo que desea sustituir y comunicar y presentar el nuevo en un plazo máximo de treinta días naturales a partir de la baja del anterior. Los vehículos sustitutos pueden ser nuevos o de segunda mano, siempre teniendo en cuenta que deben ser más nuevos que el que sustituyen.
Alta de vehicles nous
-
Què s'ha de fer?
- Anar a l'estació ITV de Badalona per fer la reforma de la fitxa tècnica per tal de donar l'alta del vehicle com autotaxi de l'AMB.
- Passar la inspecció del taxímetre.
- Passar la inspecció d'alta metropolitana del vehicle.
- Una vegada pintades les calques i recollida la fitxa tècnica, haureu d'anar a la Prefectura Provincial de Trànsit per tal de fer constar en el permís de circulació el servei al qual va destinat el vehicle.
-
Quina documentació s'ha de presentar a l'estació d'ITV?
• DNI titular o administrador.
• Carnets de conduir del titular, administrador i conductors (en el cas de conductors s’admetrà fotocòpia dels carnets acarats pel titular o administrador).
• Acreditació de la persona autoritzada.
• Pòlissa de l’assegurança del vehicle.
• Últim rebut vigent de l’assegurança del vehicle.
• Llibre d’inspecció.
• Permís de circulació
• Fitxa tècnica del vehicle.
• Targeta control metrològic del taxímetre.
• Contracte TPV i el tiquet TPV on aparegui nom comerç: TAXI LLIC xxxxx (Número de llicència).
• Terminal mòbil de treball amb les aplicacions que reglamentàriament es determinin per a exercir la professió.
• Rebut d’impressora on aparegui el número de llicència, el nom del titular/empresa, DNI/NIE/CIF i matrícula.
• Certificat de la instal·lació de l’equip de seguretat del vehicle (antiguitat màxima 3 mesos).
• Certificat de no deutes amb Seguretat Social del titular, familiars col·laboradors i administradors. -
I si és un vehicle PMR?
A més de la documentació anterior, s'haurà d'aportar:
- Fitxa tècnica amb la transformació legalitzada.
- Certificat de l’empresa transformadora del vehicle a PMR, corresponent a la validació del compliment de la normativa vigent, d’una antiguitat màxima del certificat de 3 mesos a data de l’alta del vehicle.
- Declaració responsable del titular sobre els conductors que operen en la llicència.
- Certificat del curs de formació teòric-pràctic de l’operació i ús del sistema integral per al transport de PMR en cadira de rodes del vehicle que es vol aplicar, per al titular i per a cada un dels conductors de la llicència.
- Més informació sobre el tràmit
Alta de vehicles de segona mà
El titular d'una llicència pot substituir el seu vehicle per un altre que compleixi les normes establertes. Per poder realitzar aquesta substitució, ha de donar de baixa el vehicle registrat i comunicar i donar d'alta el nou en un termini màxim de trenta dies naturals des de la baixa de l'anterior. Els vehicles substituts poden ser nous o de segona mà, sempre tenint en compte que han de ser més nous que el que substitueixen.
-
Què s'ha de fer?
- Abans de comprar el vehicle haurà d'enviar la còpia de la fitxa tècnica al correu areatecnicaimet@amb.cat per tal de confirmar que aquest vehicle esta autoritzat. Una vegada s'hagi enviat la confirmació, es podrà procedir amb el tràmit.
- Donar de baixa el vehicle aplicat a la llicència a la ITV de Badalona.
- Portar el vehicle pintat com a taxi AMB amb el sistema tarifari instal·lat (taxímetre, impressora, mòdul lluminós i equip de seguretat 112) amb la documentació requerida.
-
Quina documentació s'ha de presentar a l'estació d'ITV?
- DNI titular o administrador.
- Carnets de conduir del titular, administrador i conductors (en el cas de conductors s’admetrà fotocòpia dels carnets acarats pel titular o administrador).
- Acreditació de la persona autoritzada.
- Pòlissa de l’assegurança del vehicle.
- Últim rebut vigent de l’assegurança del vehicle.
- Llibre d’inspecció.
- Permís de circulació
- Fitxa tècnica del vehicle.
- Targeta control metrològic del taxímetre.
- Contracte TPV i el tiquet TPV on aparegui nom comerç: TAXI LLIC xxxxx (Número de llicència).
- Terminal mòbil de treball amb les aplicacions que reglamentàriament es determinin per a exercir la professió.
- Rebut d’impressora on aparegui el número de llicència, el nom del titular/empresa, DNI/NIE/CIF i matrícula.
- Certificat de la instal·lació de l’equip de seguretat del vehicle (antiguitat màxima 3 mesos).
- Certificat de no deutes amb Seguretat Social del titular, familiars col·laboradors i administradors.
-
I si és un vehicle adaptat PMR?
? Fitxa tècnica amb la transformació legalitzada.
? Certificat de l’empresa transformadora del vehicle a PMR, corresponent a la validació del compliment de la normativa vigent, d’una antiguitat màxima del certificat de 3 mesos a data
de l’alta del vehicle.? Declaració responsable del titular sobre els conductors que operen en la llicència.
? Certificat del curs de formació teòric-pràctic de l’operació i ús del sistema integral per al transport de PMR en cadira de rodes del vehicle que es vol aplicar, per al titular i per a cada un dels conductors de la llicència.
- Més informació sobre el tràmit