Revisión metropolitana
El Reglamento Metropolitano del Taxi normativiza la obligación de que las licencias de taxi y los vehículos adscritos del servicio sean objeto de una revisión metropolitana de carácter anual con la finalidad de garantizar el cumplimiento continuado de los requisitos que regulan la obtención y la explotación de la licencia.
Mediante esta revisión se comprueba:
-
La adecuación, la seguridad, la accesibilidad, la conservación, la higienización y la desinfección de los taxis.
-
El correcto estado de plancha y pintura de los vehículos, de sus distintivos externos e internos y de los elementos obligatorios.
Para pasar la revisión metropolitana favorablemente es requisito imprescindible que el vehículo y el taxímetro hayan pasado correctamente las revisiones preceptivas realizadas por los servicios que dependen de los departamentos de la Generalitat de Catalunya competentes en esta materia.
Requisitos para pasar la revisión metropolitana.
Pide cita en Applus.
Passar la revisió metropolitana
-
Què s'ha de fer?
L'interessat ha de demanar cita a la ITV de Badalona o Sant Just Desvern. Demana cita a Applus.
En cas de les persones jurídiques que siguin titulars de dos o més llicències, o de les persones físiques que ho siguin de tres o més llicències, hauran de passar prèviament la revisió administrativa anual de l’IMET.
-
Quina documentació s'ha de presentar a l'estació d'ITV?
- DNI
- Carnets de conduir titular, administrador i conductors (en el cas de conductors s’admetrà la fotocòpia dels carnets acarats pel titular o administrador).
- Acreditació de la persona autoritzada.
- Pòlissa vigent de l’assegurança del vehicle.
- Últim rebut vigent de l’assegurança del vehicle.
- Llicència metropolitana.
- Llibre d’inspecció.
- Fitxa tècnica del vehicle.
- Permís de circulació.
- Targeta de control metrològic del taxímetre.
- Terminal mòbil de treball amb les aplicacions que reglamentàriament es determinin per exercir la professió.
- Contracte TPV i el tiquet TPV on aparegui nom comerç: TAXI LLIC xxxxx (Número de llicència).
- Rebut d’impressora on aparegui el número de llicència, el nom del titular/empresa, DNI/NIE/CIF i matrícula.
- Certificat de no deutes amb Seguretat Social del titular, familiars col·laboradors i administradors.
-
I si és un vehicle adaptat PMR?
A més de la documentació anterior, s'haurà d'aportar:
- Certificat d’una empresa transformadora del vehicle a PMR, corresponent a la validació del compliment de la normativa vigent pel transport de PMR.
- Acreditació d’adhesió a una empresa mediadora que ofereixi serveis adaptats.
- Més informació sobre el tràmit