App Taxistes AMB

Taxistes AMB és l'aplicació que tots els conductors de taxi de l'àrea metropolitana de Barcelona han de tenir instal·lada obligatòriament als seus dispositius mòbils per poder rebre peticions digitals de demanda del servei.

Les peticions a través de l'app consisteixen en la digitalització de la "mà alçada", que és la manera més freqüent de sol·licitar un taxi. Tanmateix, el sistema no permet fer reserves de taxis ni pagar l'import de la carrera a través de l'aplicació.

Si tens dubtes sobre com fer servir l'aplicació, en aquest vídeo tutorial t'expliquem com funciona:

Descarrega't l'aplicació

Taxistes AMB està disponible per als sistemes operatius Android i iOS i es pot descarregar gratuïtament a les botigues Google Play Store i Apple Store, respectivament: 

 

Logo Google play
Accés Taxi al dia


Consulta les condicions d'ús de l'app.

Preguntes freqüents

Recopilatori de les preguntes que més es repeteixen i que poden resultar útils per als professionals del sector. 

  • És obligatori fer servir l'app Taxistes AMB?

    Sí, ja que en la recent modificació del Reglament metropolità del taxi, en l'article 39, s'incorpora un nou apartat e), que afegeix una nova manera d'iniciar la prestació del servei: "A requeriment d'usuaris mitjançant l'aplicació APP de petició a mà alçada digital". Així mateix, en l'article 28, s'incorpora un nou apartat h) que preveu com a element obligatori el "Dispositiu mòbil per poder realitzar la concertació digital del servei, a través de l'aplicació APP de petició a mà alçada digital".

  • Quins permisos de geolocalització he de permetre perquè funcioni l'app?

    Per tal de poder-vos assignar peticions Picmi, el sistema ha de poder accedir a la vostra geolocalització "mentre es fa ús de l'app". Això vol dir que el telèfon mòbil només coneixerà la vostra ubicació quan estigueu en servei i amb l'aplicació oberta.

  • Com s'assignen els serveis? Com funciona l'algoritme?

    Quan hi ha una petició Picmi per part d'un client, el sistema avisa als taxistes més propers a l'usuari per tal que un d'ells accepti el servei.

    L'algoritme d'assignació adjudicarà la carrera a un dels taxistes que hagin respost que poden acceptar el servei, tenint en compte factors com el temps d'arribada a la ubicació on es troba el client o si el taxi està estacionat a una parada propera.

  • Quina és l'app que s'han de descarregar els usuaris?

    Per poder efectuar una petició de taxi a mà alçada digital, cal que els usuaris es descarreguin l'app AMB Mobilitat. Entre els mitjans de transport disponibles, apareix el taxi i el servei Picmi Taxi. 

  • He de portar la tarifa 3 posada al mòdul quan vaig a buscar un usuari que ha fet un Picmi? El mòdul ha d'estar encès?

    No. La tarifa 3 de preu tancat només és aplicable quan es produeix la contractació d'un taxi a través d'una de les apps privades de les empreses de mediació que operen a l'àrea metropolitana, amb el vistiplau de l'IMET.

    De fet, d'acord amb la darrera modificació del Reglament metropolità del taxi, en els serveis contractats (tarifa 3), el taxista haurà de circular amb el mòdul apagat quan es dirigeixi al punt de recollida de l'usuari.

    El servei Picmi Taxi, simplement, consisteix en la digitalització de les peticions que es fan a mà alçada i, per tant, les tarifes aplicables són les mateixes que es farien servir en la situació que un client aixequés la mà al carrer (tarifes 1 i 2). Quan un taxista vagi a recollir un usuari que hagi fet un Picmi, també haurà de portar el mòdul apagat. 

  • He de portar el taxímetre encès quan vagi a buscar un client que hagi fet un Picmi?

    No. La manera de procedir és la mateixa que quan un usuari sol·licita un taxi a mà alçada al carrer. El taxímetre s'encén quan es posa en marxa la ruta per arribar a la destinació indicada pel client.

  • Quan arribo al punt de recollida, com sé qui és el meu client?

    Quan rebeu una petició Picmi, se us facilita un codi identificatiu de reserva. Per tant, en el moment en què arribeu al punt de recollida on es troba el client que ha fet la petició, abans d'encotxar, li heu de preguntar a través de quina aplicació ha demanat el taxi i quin és el seu codi de reserva.

    Tant el taxista com l'usuari que ha fet la petició Picmi, teniu disponible aquest codi a l'aplicació. És la manera de verificar que és el vostre client i evitar malentesos.

  • Com he d'indicar a l'aplicació si estic lliure o ocupat? Cada cop que porto passatge, he de desconnectar l'app perquè no em saltin peticions?

    Actualment l'app no disposa de botó de lliure o ocupat. Si us entra una petició Picmi mentre porteu un altre client al taxi o l'esteu encotxant, simplement no heu d'acceptar la petició. S'entén que, si esteu actius a l'app i en servei, però esteu efectuant una altra carrera, no podeu agafar una petició Picmi.

    El botó d'iniciar i finalitzar l'activitat només s'ha de fer servir a l'inici i a la finalització de la jornada laboral, no cada cop que estigueu lliures/ocupats. 

  • L'aplicació funciona amb comandaments de veu?

    Sí. Per tal d'evitar que hagueu de manipular el dispositiu mòbil mentre esteu conduint, l'aplicació disposa d'un sistema de comandaments de veu a través del qual podeu acceptar o rebutjar els serveis.

  • Com diferencio les notificacions d'aquesta aplicació de les altres notificacions que m'arriben al mòbil?

    L'aplicació emet una notificació sonora i visual quan està oberta però no està al primer pla de la pantalla. L'avís sonor consisteix en un àudio identificatiu que diu "Picmi". A més, quan l'app us envia una notificació, porta una icona per ajudar-vos a distingir el tipus d'avís (per exemple, la icona de "servei assignat" és diferent de la icona de "l'usuari ha cancel·lat el servei"). 

    Si l'app no us envia aquest tipus de notificacions, als ajustaments del vostre mòbil podeu revisar els permisos de l'aplicació per assegurar-vos que teniu activades les notificacions sonores. Podeu fer-ho des del menú de configuració, opció "notificacions del dispositiu mòbil".

  • A les parades de l'Estació de Sants i l'aeroport, l'app no em deixa indicar que estic en parada. Tampoc es pot veure l'ocupació de taxis en aquestes parades. Els usuaris d'aquestes dues ubicacions poden fer peticions Picmi?

    En aquestes zones, no és possible indicar que el taxista està en parada, ja que s'han determinat com a zones d'influència que tenen un funcionament específic, que s'ha de respectar (en forma de graella). Per aquest mateix motiu, no és possible fer peticions de serveis Picmi Taxi a les estacions de ferrocarrils, les terminals d'autobusos interurbans, les estacions marítimes, l'aeroport o llocs anàlegs definits per l'AMB.

    Quan un usuari intenta fer un Picmi, el sistema li retorna el missatge següent: "Per agafar un taxi en aquesta ubicació, ha de dirigir-se a la parada de taxis més propera".

    Tanmateix, com que es tracta d'una petició repetida pels taxistes, per a propers desenvolupaments de l'aplicació s'està estudiant la possibilitat que, tot i que no es pugui fer una petició Picmi en aquestes zones, sí que es pugui consultar l'ocupació de les parades.