Reunió del Consell del Taxi

| Tema: Normativa

103 vehicles immobilitzats durant el 2015 per oferir serveis de taxi sense autorització

Avui s'ha celebrat un nou Ple del Consell del Taxi, l'òrgan de consulta i assessorament format per representants de les administracions, entre les quals ha esta present l'IMET, associacions sindicals i empresarials del sector, i associacions de consumidors i usuaris, per promoure el consens en les decisions preses al voltant del sector del taxi de Catalunya. El Ple ha estat presidit pel Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.

En aquest marc, el Conseller ha detallat les activitats de control i inspecció de vehicles que s'estan realitzant i ha posat en valor el paper de policies locals i mossos d'esquadra en intensificar aquestes tasques. En aquest sentit, s'ha subratllat que durant el 2015 es va registrar un total de 103 immobilitzacions de vehicles de transports de viatgers amb conductor de menys de nou places. A principis de març del 2015, l'aprovació de la modificació de la Llei 12/87 del transport de viatgers per carretera va permetre la immobilització immediata de vehicles sense autorització en infraccions molt greus de la normativa, per tal de dissuadir la proliferació del serveis de taxi sense llicència. En aquest sentit, Rull ha afirmat que aquesta modificació "ha anat bé, i ens ha donat una bona eina".

Multes de fins a 6000 euros

En total, l'any passat es van inspeccionar 2.159 vehicles i es van incoar 279 expedients. D'aquests, 165 van ser per donar servei de transport sense autorització; 16 per la contractació de serveis amb transportista no autoritzat; 16 més per incompliment de les condicions per desenvolupar l'activitat habitualment fora de residència; 51 per encotxar fora del terme municipal, i 31 per manca de documentació com ara el full de ruta o de reclamacions.

Cal recordar que les infraccions lleus són sancionades amb un advertiment o una multa de fins a 300 euros; les greus, amb una multa de 301 a 1400 euros, i les molt greus, amb una multa de 1401 a 6000 euros.

Durant el Consell s'ha tractat altres temes d'interès per al sector com ara el reglament d'emissores, actualment en fase molt avançada de tramitació, i que permetrà oferir un entorn de seguretat jurídica tant per als usuaris com per als professionals. Així mateix,s'hi ha abordat el futur reglament del taxi; el carnet de taxista; la regulació dels vehicles que ofereixen servei de limusina; i el futur del taxi davant del desenvolupament de les activitats en el marc de l'economia col·laborativa.